Monday, October 21, 2013

Last Week!

こんにちはみなさん!カレナです。おげんきですか。わたしはせんしゅうとてもいそがしいです。ことしにほんごとかんこくごをべんきょうします。そしてことしろんぷんをかきます。せんしゅうのげつようべいからもくようびまでかんこくごをべんきょうしました。わたしのかんこくごテストはあまりむずかしいです。せんしゅうのきんようびにごぜんじゅうじからごごろくじまではたらきました。

せんしゅうのどようびにどこえもいきませんでした。りょうでにほんのえいがをみました。にほんのえいがは「もののけ姫」をみました。「もののけ姫」はとてもゆうめいなえいがです。そしてたのしいです。みやざきはやおのえいがです。「もののけ姫」はことしにほんのアンスロポロジークラスのえいがです。



せんしゅうのにちようびにわたしはとてもいそがしいでした。ごぜんくじにおきました。そしてごぜんじゅうじにとしょかんへいきました。としょかんでしゅくだいをしました。ごごいちじいかんこくごとにほんごのしゅくだいをおわりました。そしてひるごはんをたべました。ごごにじゅにろんぷんをべんきょうしました。ごぜんいちじにねました。いまコーヒーのみます。

じゃ、またあした!

ーカレナ

3 comments:

  1. こにちわ。 わたしは ノートルダムだいがくのにほんごのがくせいです。I was browsing and came across your blog. もののけひめがだいすきです。 I used to watch it all the time as a kid. I enjoy watching Studio Ghibli movies. In fact, the performing arts center at my school is having a Studio Ghibli film festival, in which a different film is screened each week, from Porco Rosso to Howl’s Moving Castle.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok I just realized I spelled Konnichiwa incorrectly >.< こんにちは*
      That is super embarrassing haha.

      Delete
    2. こんいちはガビさん!こちらこそよろしく。ノーとルダムだいがくのががくせいですか。そうですか。The film festival sounds absolutely fun! I'm taking a class on mass culture in Japan and after watching もののけ姫 we watched せんとちひろのかみかくし (Spirited Away). I love Studio Ghibli movies and have also been watching them as a child. For fun, I decided to just watch a few more films and ended up watching まじょのたっきゅうびん (Kiki's Delivery Service) and となりのトトロ (My Neighbor Totoro) as well.

      Don't worry about it! We're still learning Japanese ^^

      Delete